LinkedIn heeft vorig kwartaal zijn omzet met bijna 50 procent zien stijgen, vooral door de verkoop van premium-abonnementen aan recruiters. Maar beleggers zijn niet blij: Linkedin verwacht niet dat de omzet in dit tempo blijf stijgen.
Het bedrijf achter het zakelijke sociale netwerk meldde donderdag een omzet van 447,2 miljoen dollar (329 miljoen euro) over het vierde kwartaal van 2013. Een jaar eerder bedroegen de opbrengsten 303,6 miljoen dollar. De nettowinst slonk echter met bijna 8 miljoen dollar tot 3,8 miljoen dollar.
De kosten van het bedrijf lagen vorig kwartaal met 436 miljoen dollar bijna 60 procent hoger dan een jaar eerder. Topman Jeff Weiner gaf aan dat het bedrijf veel investeert, in een poging mensen meer te laten doen met hun LinkedIn-profiel. De inkomsten uit betaalde abonnementen, die meer mogelijkheden bieden dan gratis profielen, liepen daarbij met bijna 50 procent op tot 88 miljoen dollar.
De koers van LinkedIn in de nabeurs handel kelderde echter met acht procent. De reden was dat Linkedin aangaf dat de omzet in het eerste kwartaal ergens rond de 460 miljoen dollar komt te liggen, slechts een fractie hoger dus dan de omzet in het vierde kwartaal van 2013.
LinkedIn lijkt net als Twitter tegen de grenzen van de groei aan te lopen, en dat maakt beleggers pessimistisch.
Lees ook
Twitter is nog lang geen Facebook
Z24 / ANP
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl